
/2022-05-17/
W dniu 26 kwietnia 2022 roku został podpisany aneks nr 1 do Umowy o dofinansowanie projektu pt. „Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Białowieża” nr WND-RPPD.05.01.00-20-0879/20 w, którym zostały zaktualizowane m.in. poniższe informację:
Całkowita wartość projektu: 580 786,21 PLN
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 405 736,44 PLN
Wkład własny: 173 887,07 PLN
Wskaźniki produktu:
-Liczba wbudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej z OZE [szt.] – 27
-Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2 (CL 34) – 73,973
-Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych [MWe]- 0,09
Wskaźniki rezultatu:
-Produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE [MWhe/rok]- 91,05
/2021-11-17/
WAŻNE INFORMACJE PRZED WYPEŁNIANIEM WNIOSKU O WYPŁATĘ GRANTU
w ramach projektu pt. „Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Białowieża”
Wniosek o wypłatę grantu po odebraniu instalacji Grantobiorca złoży w Urzędzie Gminy w terminie maksymalnie 14 dni kalendarzowych od dokonania płatności za instalację wniosek o wypłatę grantu (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Regulaminu) wraz z odpowiednimi dokumentami:
1. Uproszczona dokumentacja techniczna (zgodna z minimalnymi parametrami dla instalacji OZE określonymi w załączniku 2 do Regulaminu wraz z opisem efektów ekologicznych grantu zgodnie z załącznikiem 3 do Regulaminu);
2. Kopia zgłoszenia robót budowlanych lub pozwolenia na budowę – jeżeli dotyczy;
3. Kopia Pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – jeżeli dotyczy;
4. Kopia dokumentów potwierdzających wybór wykonawcy (kopia zebranych ofert, protokół z wyboru wykonawcy)
5. Kopia umowy z wykonawcą
6. Kopia dowodów księgowych (rachunki, faktury);
7. Kopia dowodów zapłaty;
8. Kopia protokołu odbioru instalacji;
9. Zgłoszenie do podłączenia do sieci elektroenergetycznej
10. Zdjęcia dokumentujące istnienie instalacji.
11. Zdjęcie dokumentujące promocję projektu zgodnie z umową powierzenia grantu (nalepki promocyjne są dostępne w sekretariacie UG Białowieża)
Wszystkie dokumenty powinny być spięte oraz włożone do skoroszytu, który umożliwi wpięcie ich do segregatora. Składanie wniosku o wypłatę grantu komplet dokumentów wniosku o wypłatę grantu należy składać wyłącznie w wersji papierowej w 1 egzemplarzu w Urzędzie Gminy, w godzinach pracy Urzędu. Dokumenty należy składać osobiście lub za pośrednictwem operator pocztowego (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy).
Grantobiorca zobowiązany jest złożyć wniosek o wypłatę grantu wraz z załącznikami. Wszystkie dokumenty składane przez Grantobiorcę na podstawie Regulaminu powinny być złożone w formie oryginałów lub kopii potwierdzonych na każdej stronie za zgodność z oryginałem/poświadczonych na pierwszej stronie za zgodność z oryginałem od strony 1 do strony …. (podać nr ostatniej strony), podpisane oraz parafowane na każdej stronie, trwale spięte (zszyte). W przypadku braku jakiegokolwiek dokumentu wskazanego wyżej lub błędu w dokumencie Grantobiorca będzie miał 7 dni kalendarzowych na skorygowanie/uzupełnienie dokumentacji od dnia otrzymania wezwania. Weryfikacja wniosku o wypłatę grantu W przypadku niezłożenia wniosku o wypłatę grantu z załącznikami lub złożenia ich po terminie Grantodawca ma prawo rozwiązać umowę o powierzenie grantu. W przypadku stwierdzenia podczas oceny występowania błędów, omyłek lub rozbieżności w złożonej dokumentacji Grantodawca ma prawo wezwać Grantobiorcę do złożenia wyjaśnień i poprawek we wskazanym terminie
Poniżej zamieszczamy przykładowo uzupełniony wniosek: Przykład wypełnienia wniosku
Wszystkie dokumenty dotyczące przedmiotowego projektu znajdują się na dole strony w plikach do pobrania.
/2021-07-30/
Poniżej znajduję się lista osób zakwalifikowanych do projektu „Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Białowieża”
/2021-06-08/
Informujemy, że został przedłużony termin naboru wniosków o grant na instalację paneli fotowoltaicznych dla mieszkańców Gminy Białowieża do dnia 07-07-2021 r.
/2021-04-27/
INSTALACJE FOTOWOLTAICZNE W GMINIE BIAŁOWIEŻA
Gmina Białowieża w związku z otrzymaniem dofinansowania na projekt pt. „Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Białowieża” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 zaprasza mieszkańców do składania wniosków o grant na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych na terenie naszej gminy.
UWAGA WAŻNE !!!
Zanim Państwo zdecydujecie się złożyć dokumenty aplikacyjne, prosimy o zapoznanie się z poniższymi warunkami udziału w projekcie. Jeżeli nie jesteście w stanie spełnić chociaż jednej z niżej wymienionych przesłanek to niestety nasz projekt nie jest skierowany do Państwa. Wszystkie te punkty wynikają z warunków i charakteru otrzymanego dofinansowania i zatwierdzonych dokumentów ( m.in. regulamin naboru wraz załącznikami), które określają zasady uczestnictwa w naszym projekcie.
ZŁOŻENIE ANKIETY BADAJĄCEJ ZAPOTRZEBOWANIE NA INSTALACJE OZE W ROKU 2019 BYŁO NIEZBĘDNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE I NIE JEST RÓWNOWAŻNE Z ZAKWALIFIKOWANIEM SIĘ DO PROJEKTU. NALEŻY ZŁOZYĆ WNIOSEK O GRANT W TRAKCIE TRWANIA NABORU
- Wysokość grantu - 70% kosztów kwalifikowalnych inwestycji.
- Forma wsparcia - refundacja poniesionych kosztów – tj. Grantobiorca w pierwszej kolejności z własnych środków pieniężnych opłaca fakturę/rachunek na rzecz wykonawcy, natomiast Gmina Białowieża po zatwierdzeniu wniosku o wypłatę grantu zwraca 70% kosztów kwalifikowalnych inwestycji.
- Grantobiorcą może być osoba fizyczna zamieszkała na terenie Gminy Białowieża w której realizowany jest projekt (Grantobiorca rozliczył PIT za 2018 r. lub 2019 r. wskazując jako miejsce zamieszkania Gminę Białowieża).
- Moc inwertera oraz sumaryczna moc paneli fotowoltaicznych wykorzystanych do budowy instalacji fotowoltaicznej nie może przekraczać 120 % rocznego zużycia energii, wykazanego na fakturze za energię elektryczną i musi być nie większa niż 5 kW. Przy czym do weryfikacji wniosku o przyznanie grantu brana będzie faktura za rok 2018, zgodnie z założeniami wniosku aplikacyjnego. Nie dopuszcza się rozbudowy instalacji po jej odbiorze przez Inspektora Nadzoru z ramienia Gminy Białowieża przez okres trwałości projektu, pod groźbą zwrotu grantu.
- Grantobiorca posiada prawo własności, współwłasności lub jest posiadaczem innego tytułu prawnego do budynku mieszkalnego i niemieszkalnego na, którym planowany jest montaż paneli fotowoltaicznych.
- Energia elektryczna wytworzona w instalacjach OZE zainstalowanych w ramach Projektu musi być zużywana na własne potrzeby gospodarstw domowych i nie może być wykorzystywana do prowadzenia działalności rolniczej, w tym agroturystycznej oraz działalności gospodarczej.
- Grantobiorca we własnym zakresie dokonuje wyboru wykonawcy poprzez rozeznanie rynku.
Kontakt w sprawie projektu:
Za pośrednictwem poczty elektronicznej: oze@ug.bialowieza.pl
Telefonicznie: w godz. 13.00-15.00, wtorek i czwartek, telefon: 85-681-24-87 wew. 50
HARMONOGRAM REALIZACJI:
- Gmina Białowieża ogłasza nabór wniosków o grant – 06.05.2021 r. – 07.06.2021 r.
- Gmina Białowieża ocenia wnioski i kwalifikuje Grantobiorców do realizacji projektu.
- Podpisanie umów o powierzenie grantu pomiędzy Gminą Białowieża a Grantobiorcami.
- Grantobiorca zleca wykonanie dokumentacji projektowej (Projekt koncepcyjny należy przesłać w formie elektronicznej na adres: bialowieza.pv@gmail.com).
- Inspektora nadzoru z ramienia Gminy akceptuję wykonaną dokumentację projektową.
- Grantobiorca w drodze rozeznania rynku wybiera wykonawcę instalacji fotowoltaicznej i podpisuje z nim umowę.
- Wykonawca montuje instalację fotowoltaiczną zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową.
- Wykonawca sporządza dokumentację powykonawczą po wykonaniu instalacji.
- Wykonawca zgłasza gotowość do odbioru wykonanej instalacji fotowoltaicznej Grantobiorcy i Inspektorowi nadzoru.
- Odbiór instalacji przy obecności Inspektora nadzoru.
- Wykonawca instalacji, w porozumieniu z Grantobiorcą, dokonuje wszelkich formalności zgłoszenia instalacji do PGE.
- Grantobiorca opłaca przelewem fakturę wystawioną przez Wykonawcę.
- Grantobiorca składa wniosek o wypłatę grantu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
- Gmina zatwierdza wniosek o wypłatę grantu oraz wypłaca 70% poniesionych kosztów kwalifikowalnych.
- W okresie trwałości (przez okres trwałości rozumie się okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz Gminy Białowieża – Beneficjenta projektu), Grantobiorca zobowiązuje się do przekazywania Gminie Białowieża informacji o ilości wyprodukowanej energii elektrycznej na każde żądanie Gminy Białowieża, jednak nie rzadziej niż raz w roku, do końca stycznia kolejnego roku. Grantobiorca zobowiązany jest poinformować Gminę Białowieża o ilości wyprodukowanej energii na piśmie lub pocztą elektroniczną.
Niezbędne dokumenty do zapoznania się:
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-w-zakresie-kwalifikowalnosci-wydatkow-w-ramach-europejskiego-funduszu-rozwoju-regionalnego-europejskiego-funduszu-spolecznego-oraz-funduszu-spojnosci-na-lata-2014-2020/
Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji
https://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/dowiedz_sie_wiecej_o_programie/zapoznaj_sie_z_prawem_i_dokument/podrecznik-wnioskodawcy-i-beneficjenta-programow-polityki-spojnosci-2014-2020-w-zakresie-informacji-i-promocji.html
Przyjmowanie WNIOSKÓW (dostępnych na stronie www.bialowieza.pl oraz w siedzibie Urzędu Gminy) nastąpi od dnia 06.05.2021 r. od godz. 7:30 i potrwa do 07.06.2021 do godziny 15:30.
Załączniki oraz formularze wniosków do pobrania poniżej.